Concert de Crăciun

de Danubian Modoran
Adauga la favorite
Vezi
5764
vizualizari
300 lei
din 44,000 lei
Târgoviște, Județul Dâmbovița
Vom împodobi sărbătorile de iarnă din orașul nostru cu armoniile dulci ale cântecelor de Crăciun strânse în buchetul unui concert! Fii alături de noi!
Initiator proiect
2 proiecte

 

Cine sunt eu?

Unul dintre profesorii de la Conservator (față de care am un respect deosebit), felicitându-mă pentru rezultatele obținute, mi-a spus acum câteva luni: „Singura ta greșeală este că nu ai făcut asta mai devreme!”. Am avut aspirația de a studia muzica de când mă știu dar nu am reușit să o transpun în realitate până acum doi ani când, încurajat de prieteni și de soția mea, mi-am luat inima în dinți și m-am înscris la examenul de admintere la Universitatea Națională de Muzică din București. Nu mai studiasem niciodată muzica într-o școală, dar am studiat ca autodidact, cu pasiune, învățând fără profesor să cânt la pian și la chitară; tot fără profesor am studiat și mi-am însușit noțiuni importante de teorie muzicală și armonie, ceea ce mi-a permis să îmi pun în valoare înclinațiile componistice încă din anii de studenție din prima facultate (Teologie Pastorală Adventistă). Astfel, am intrat la Conservator cu o medie neașteptat de mare care m-a situat printre primii clasați și mi-a asigurat bursa de studii pe primul semestru!

 

Mă aflu acum în anul al treilea de studii, la secția de Dirijat Cor Academic, sub îndrumarea maestrului Valentin Gruescu.

  Foto1: În concert alături de corul „Juventus Academica” al studenților de la secțiile DCA, Jazz-Muzică ușoară, Pedagogie Muzicală și Muzică Religioasă din cadrul UNMB.

Sunt atât de entuziasmat de ceea ce fac, încât în ciuda situației de viață (37 de ani, angajat ca pastor în cadrul Bisericii Adventiste, căsătorit, trei copii, toți băieți, domiciliat în Târgoviște), am reușit să mă păstrez în topul primilor studenți, obținând în fiecare semestru din cele 4 parcurse până acum o medie generală mai mare de 9,3!
 
 
Foto2: Familia mea: Violeta, soția mea, și cei trei băieți: Timotei, Albert și Andrei.
 

Accederea în această lume a muzicii profesionale mi-a deschis calea pentru îndeplinirea unui alt vis, a cărui îndeplinire o credeam ori imposibilă, ori foarte îndepărtată dar care a devenit realitate mult mai repede decât mă așteptam. În plus, realitatea a fost mai mare decât visul! Visul era să dirijez o orchestră; realitatea a fost că am dirijat un cor și o orchestră laolaltă! Este vorba despre orchestra „Andante” și corul „Crescendo”, două formații surori ce reunesc voluntari (în majoritate amatori) cu mare dragoste de arta sunetelor, caracterizați de entuziasm și spirit de sacrificiu și motivați de satisfacția de a oferi bucurie celorlalți. Ne bucurăm de colaborarea unui număr semnificativ de profesori și elevi de la Liceul de Arte „Bălașa Doamna” din Târgoviște, ca și a câtorva muzicieni ce activează în cadrul unor organizații muzicale profesioniste (fanfare militare, filarmonici de stat, ansambluri folclorice)

 
Foto3: În concert alături de corul „Crescendo” și orchestra „Andante”.
 
Ce am făcut până acum? (în cele ce urmează ne vom adresa la plural, având în vedere că nu am realizat singur cele de mai sus, și nici ce urmează nu poate fi realizat de unul singur!)
 
Foto 4: Din nou la pupitrul orchestrei „Andante” și al corului „Crescendo”. 
 
Am susținut deja două concerte (decembrie 2014 și aprilie 2015) care au reușit să aducă peste 600 de spectatori într-o sală de spectacole de 400 de locuri. Primul concert a reunit 21 de instrumentiști și 53 de coriști, cel de-al doilea umplând scena cu o orchestră de peste 50 de muzicieni și un cor de 70 de membri!
 
Foto5: Aspecte din concertul „Triumful iubirii” din aprilie 2015.
 
Primul concert a fost difuzat și reluat de mai multe ori pe postul local de televiziune (Columna TV), cel de-al doilea fiind difuzat pe postul național de televiziune Speranța TV. De asemenea, presa locală a remarcat ambele evenimente prin articole scrise într-un ton foarte pozitiv. La linkurile de mai jos se pot vedea știrile din presă și cel de-al doilea concert difuzat pe Speranța TV.
 
 
 
 

 

Aprecierile atât din rândurile publicului larg cât și din partea unor muzicieni profesioniști și experimentați au fost dintre cele mai pozitive; în principal a fost apreciată prestanța peste așteptări a unor amatori ce au prezentat un spectacol la nivel mai degrabă profesional decât amatoricesc. (Revenind cu picioarele pe pământ, trebuie să recunoaștem că avem mult de crescut, dar potențialul este unul foarte promițător!) De asemenea, au fost apreciate orchestrațiile originale (care au constituit, după conducerea artistică și organizatorică a programului, cea mai importantă contribuție a mea la reușita evenimentelor menționate).
 
Foto 6: Concertul „Triumful iubirii”.
 
Entuziasmul ce a caracterizat voluntarii implicați, ca și reacțiile pozitive din partea publicului ne încurajează să nu ne oprim! Dimpotrivă, avem simțământul (confirmat de reacții din diverse direcții) că doar am trezit interesul prin cele două evenimente deja consumate!

 

Ce vrem să facem mai departe?

Ne propunem să continuăm ce am început și să ne dezvoltăm în primul rând din punct de vedere al calității interpretative. De asemenea, ne propunem să depășim granițele județului Dâmbovița și chiar ale țării. Obiectivul imediat, însă, îl constituie încă două concerte în Târgoviște: primul ocazionat de sărbătoarea Nașterii Domnului (12 decembrie 2015), cel de-al doilea, de Paște (23 aprilie 2016).
 
Prezentul proiect de finanțare se referă la Concertul de Crăciun ce va avea loc în data de 12 decembrie 2015. De data aceasta, orchestra va acompania o serie de soliști ce vor interpreta piese de referință din repertoriul specific tematicii adventului, cum ar fi: „Joy to the world”, „O, Holy Night”, „Silent Night”, etc., urmând ca de Paște, să readucem laolaltă corul și orchestra într-un concert vocal-simfonic de amploare, atât din punct de vedere al dimensiunii ansamblului cât și din punct de vedere al repertoriului, asortat, bineînțeles, tematicii pascale.
 
Dacă fondurile ne vor permite, intenționăm să realizăm un DVD care ne va ajuta la promovarea în viitor a proiectului și, sperăm, la acoperirea parțială a cheltuielilor următorului eveniment, prin veniturile obținute în urma vânzărilor.
 
De ce este importantă contribuția financiară?
Cea mai mare parte a muzicienilor sunt voluntari dar, pentru o sonoritate îmbogățită și completă, avem nevoie să angajăm un număr de colaboratori, ceea ce implică niște costuri. De asemenea, închirierea unor instrumente muzicale mai greu de găsit în proprietate personală se constituie într-o nouă categorie de cheltuieli. Alte costuri sunt reprezentate de cheltuieli administrative (chirie sală de concert/repetiții, sonorizare, decoruri, etc...) materiale de promovare și servicii multimedia (filmare, postprocesare audio-video).
 
Organizarea evenimentelor precedente au presupus împărțirea energiilor și a timpului între pregătirea artistică a evenimentului și rezolvarea problemelor administrative, dintre care cea mai stresantă a fost cea a asigurării resurselor financiare necesare. Rezolvarea acestei probleme ar crea premisele unei implicări mai eficiente în ce privește pregătirea muzicală ceea ce se va reflecta într-o creștere semnificativă a calității evenimentului.
 
Pentru ce sunt necesari, efectiv, banii?

 

Descriem mai jos categoriile de cheltuieli:

1. Închiriere/transport instrumente:

a. Pian:                                                    2.000 RON
b. Timpani:                                             1.500 RON
c. Glockenspiel:                                      1.000 RON
d. Clopote tubulare:                              2.000 RON
e. Harpă:                                                 2.000 RON
f. Alte instrumente de percuție:          1.000 RON (chimes, trianglu, tamburină, etc.)

                                                     Total:   9.500 RON

2. Costuri resurse umane: 

a. Onorarii instrumentiști:                    6.000 RON
b. Transport instrumentiști:                 2.000 RON
c. Personal de scenă:                                500 RON

                                                     Total:  8.500 RON

3. Administrative:

a. Chirie sală de concert:                               2.000 RON
b. Chirie sală de repetiții:                               4.000 RON
c. Decoruri:                                                       1.500 RON
d. Programe de sală:                                       1.500 RON
e. Practicabile linie suflători / percuție:        2.000 RON
f. Sonorizare:                                                     3.000 RON
g. Lumini:                                                           1.500 RON

                                                     Total:    15.500 RON

4. Promovare:

a. Afișe, pliante:                                             2.500 RON
b. Spoturi Radio-TV:                                      1.500 RON

                                                     Total:    4.000 RON

5. Servicii multimedia

a. Filmare și postprocesare video:             4.000 RON
b. Postprocesare sunet:                               2.500 RON

                                                     Total:    6.500 RON

         TOTAL GENERAL: 44.000 RON

 

Ce vom face dacă nu se strâng toate fondurile?

1. În primul rând, renunțăm la filmare.
2. A doua măsură presupune renunțarea la anumite instrumente și instrumentiștii aferenți (în ordinea inversă în care apar la capitolul „Închirieri instrumente”)
3. Decorurile reprezintă, de asemenea, un capitol ajustabil până la eliminare.
4. Reducerea dimensiunii orchestrei, astfel încât să ne încadrăm în suma disponibilă, ar fi un alt nivel de ajustare diminutivă a bugetului de cheltuieli al proiectului.
5. O ultimă măsură o reprezintă eliminarea serviciilor de postprocesare sunet și, evident, a costurilor aferente.
 
În cazul unui excedent financiar, vom folosi surplusul pentru pregătirea următorului concert sau pentru achiziționarea de instrumente muzicale (de exemplu, elemente de percuție) sau/și componente ale unui sistem de sonorizare (de exemplu, microfoane)!
 
Recompense
 
Știm că ne veți susține din generozitate și din dorința de a fi parte a unui proiect nobil! Tocmai de aceea, simțim nevoia să ne exprimăm recunoștința față de generozitatea voastră și am pregătit un set de recompense menite să vă amintească de gestul admirabil pe care l-ați făcut!
 
1. Pentru orice sumă donată (minim 10 RON) oferim o diplomă de mulțumire!
 
2. Pentru orice sumă de 50 RON sau mai mult oferim un breloc personalizat cu logo-ul ansamblului nostru (aflat în stadiu de realizare, va fi gata până la 1 noiembrie).
 
3. Pentru orice sumă de 100 RON sau mai mult oferim un loc în sala de concert. Variante alternative pentru cei care nu pot ajunge la concert: un DVD cu concertul nostru (valabil în cazul în care strângem toată suma) sau un CD cu muzică de Crăciun (în cazul în care nu strângem toată suma).
 
4. Pentru orice sumă de 500 RON sau mai mult oferim un memory stick personalizat cu logo-ul ansamblului nostru.
 
5. Pentru orice sumă de 1.000 RON sau mai mult oferim o plachetă de mulțumire gravată personalizată.
 
După cum reiese din formularea descrierii recompenselor, ar însemna că fiecare donator ce se încadrează într-una dintre situațiile prevăzute la punctele 2-5 se va bucura și de recompensele menționate la punctele anterioare! Așa și este! Recompensele se cumulează de la un nivel de sponsorizare la altul! Deci, cineva care va dona, de exemplu, 1.000 RON, va primi, pe lângă recompensa menționată la punctul 5 și recompensele menționate la punctele 1-4.
 
6. Punem la dispoziție spațiu publicitar pentru companiile interesate de publicitate, după cum urmează:
 
I. 500 RON
a. 5 cm2 pentru logo-ul companiei la rubrica „Sponsori” pe afișul concertului (distribuit în cel puțin 200 de exemplare în oraș).
 
II. 1.000 RON
a. 5 cm2 pentru logo-ul companiei la rubrica „Sponsori” pe afișul concertului;
b. menționarea numelui companiei în contextul concertului.
 
III. 2.500 RON
a. 5 cm2 pentru logo-ul companiei la rubrica „Sponsori” pe afișul concertului;
b. menționarea numelui companiei în contextul concertului;
c. roll-up de promovare de 200X85 cm (realizat pe cheltuiala noastră - compania ne va pune la dispoziție în format electronic textul și imaginile care vor apărea pe banner) amplasat pe scena de concert pe toată durata concertului.

 

IV. 5.000 RON
a. 5 cm2 pentru logo-ul companiei la rubrica „Sponsori” pe afișul concertului;
b. menționarea numelui companiei în contextul concertului;
c. roll-up de promovare de 200X85 cm (realizat pe cheltuiala noastră - compania ne va pune la dispoziție în format electronic textul și imaginile care vor apărea pe banner) amplasat pe scena de concert pe toată durata concertului.
d. pliant de prezentare a companiei în format A5 față-verso (multiplicat pe cheltuiala noastră) distribuit pe fiecare din cele 400 de scaune din sala de concert.
 
Notă: Ne rezervăm dreptul de a selecta conținutul materialelor promoționale și domeniile de activitate cărora le vom face reclamă, astfel încât să fie compatibile contextului!
 
Care ar fi folosul unui astfel de eveniment?

 

Beneficiul estetic și spiritual al spectatorilor. Muzica reprezintă un limbaj universal și, utilizată corespunzător, are un extraordinar potențial de a influența în bine oamenii! Considerăm, deci, că astfel de evenimente contribuie la construirea unei societăți mai bune. Prin sensibilizarea sufletească pe care muzica o produce, prin înălțarea spirituală pe care o realizează, prin bucuria pe care o trezește, oamenii care vor beneficia de munca noastră, vor părăsi sala de concert înviorați și modelați spre o atitudine mai pozitivă și spre o relație cu semenii mai bogată în respect și îngăduință.

 

Beneficiile membrilor orchestrei. Pe de altă parte, satisfacțiile de care muzicienii implicați au parte, reprezintă un alt beneficiu al proiectului; satisfacția depășirii propriilor limite, satisfacția realizării a ceva bun și frumos, satisfacția bucurării celorlalți și satisfacția răspunsului apreciativ din partea publicului ce confirmă valoarea muncii și a talentului lor sunt câteva dintre beneficiile protagoniștilor!

 

Încurajarea și dezvoltarea tinerelor talente. Ținând seama de faptul că majoritatea membrilor orchestrei sunt tineri și foarte tineri (cea mai tânără dintre noi are... 10 ani), proiectul reprezintă un excelent mediu de dezvoltare, de învățare, de deprindere a stăpânirii emoțiilor, într-un cuvânt, o ocazie unică de exersare pe viu a profesiei de muzician! Nu este exclus ca peste 10 ani să auzim un talentat și celebru violonist declarând că debutul lui scenic a fost la concertul din 12 decembrie 2015 al orchestrei „Andante”! S-ar putea spune că visez prea mult... Poate... Dar, oare, s-a întâmplat vreo schimbare în bine de-a lungul istoriei lumii noastre fără un visător și fără un vis?

 

Acest concert face parte din realizarea unui vis.

Am visat să îmi dezvolt abilitățile muzicale... și studiez muzica.

Am visat să pot conduce o orchestră... și deja s-a întâmplat! Și încă se întâmplă!

Am visat să mă pot exprima prin muzică, și deja visul a început să devină realitate!

Am visat să pot ajuta pe alții să se dezvolte din acest punct de vedere! Și deja fac asta!

E adevărat! Nu a fost, nu este și nu va fi ușor! Visele nu se îndeplinesc singure! E nevoie de muncă, de sacrificiu, de implicare, de consecvență, de organizare, de perseverență...

Visez să creștem nivelul orchestrei și al corului nostru și să ne propulsăm la nivel internațional! Am motive să cred că e posibil! Și chiar dacă nu va fi așa... am învățat să mă bucur de călătorie cel puțin la fel de mult ca de ajungerea la destinație! Până acum călătoria alături de „Crescendo” și „Andante” a fost fascinantă, iar punctul în care am ajuns este... un bonus ce depășește așteptările!

 

Riscuri și provocări

 

Cu tot optimismul, trebuie, totuși, să identificăm obstacolele și riscurile care ne stau în față. Este singura cale de a le preîntâmpina și rezolva!

Astfel, există următoarele riscuri:

1. Să nu strângem toate fondurile necesare. Am prezentat deja strategia care se va aplica în acest caz.

2. Să întâmpinăm probleme în ce privește confortul termic (așa cum ni s-a mai întâmplat), în principal la repetiții. Sperăm să avem suficiente fonduri încât să ne permitem să închiriem o sală decentă de repetiții, care să ne ofere condiții optime de lucru.

3. Să întâmpinăm probleme tehnice la sală: iluminatul scenei, accesul la săli anexe, etc. (din păcate nu avem foarte multe opțiuni în oraș; alte posibile săli sunt prea mici, iar singura care este mai mare nu are căldură). Deja avem experiența a două concerte în aceeași locație și, cel puțin problemele pe care le-am avut, nu le vom mai avea, deoarece știm cum să ne pregătim!

...și provocări

1. Să găsim acei instrumentiști de care avem nevoie în scopul completării orchestrei; ei trebuie să fie: a. buni profesioniști; b. deschiși la colaborare; c. răbdători și dispuși să îi ajute pe cei mai puțin experimentați. Deja avem o serie de contacte ce provin din colaborările anterioare; ne străduim, inclusiv cu ajutorul lor, să găsim și ceilalți oameni de care avem nevoie.

2. Calitățile acustice ale sălii în care vom susține concertul nu sunt dintre cele mai bune; sperăm să contracarăm acest neajuns printr-o sonorizare profesională.

3. Avem, din start, provocarea de a ne prezenta la un nivel superior evenimentelor anterioare! La primul concert, oamenii au venit cu așteptări modeste! Surpriza le-a fost mare când au primit un spectacol, așa cum au mărturisit, mult peste așteptări! Ne bucurăm că al doilea concert a depășit din nou așteptările publicului care, de data aceasta, erau acordate la nivelul impresiilor lăsate de ultimul concert. Acum, publicul vine cu niște așteptări la nivelul impresiei de la finalul ultimului concert! În plus, probabil se așteaptă ca acestea să le fie din nou depășite! Avem datoria să nu îi dezamăgim! Provocarea este amplificată de... lipsa corului din ecuația formației concertante! Ne vom strădui: a. Să realizăm niște orchestrații originale și de calitate; b. să obținem o interpretare cât mai performantă.

 

Ce poți face pentru noi dacă te-a motivat proiectul dar... nu ne poți ajuta financiar?

 

1. Promovează proiectul pe rețelele de socializare pe care ești activ! (de exemplu: share/like pe facebook)

2. Prezintă proiectul cuiva care ar putea susține financiar.

3. Dacă ești instrumentist, poți să ni te alături ca voluntar!

4. În cazul în care cunoști vreun instrumentist, îi poți sugera să ni se alăture și ne poți facilita contactul. (necesar: 7 violoniști, 3 violiști, 3 violonceliști, 1 contrabasist, 1 oboist, 1 fagotist, 1 timpanist, 1 percuționist, 1 harpist)

 
Întrebări și răspunsuri
 
1. Care este motivația pentru care faceți acest proiect?
 
a. Pasiunea pentru muzică!
b. Satisfacția care vine în urma bucurării celorlalți!
c. Dorința de a ne dezvolta permanent și de a atinge ținte din ce în ce mai înalte!
d. Ne plac provocările!
e. Avem convingerea că Pruncul care S-a născut la Betleem acum două milenii merită adorația și închinarea noastră; considerăm că muzica este una dintre cele mai plenare și expresive forme de a realiza aceasta!
 
2. Cum pot fi sigur că banii vor fi folosiți conform celor povestite mai sus?
 
La cerere, vom pune la dispoziția oricărui susținător raportul financiar al concertului.
 
3. De ce este nevoie de atâția bani pentru... o oră de muzică?

 

Proiectul nostru nu înseamnă doar... „o oră de muzică” ci presupune interacțiunea și efortul coroborat a unui grup numeros de oameni (aprox. 50) timp de câteva luni. De asemenea, se traduce în satisfacție și îmbogățire sufletească pentru 600 de spectatori. Dacă împărțim suma totală la numărul tuturor celor implicați (650 de spectatori și muzicieni), obținem suma de... 63 RON/persoană! Dacă e mult sau puțin... depinde după ce criterii evaluăm! Strict economic, s-ar putea să fie mult! Dar contextul depășește limitele mercantile și considerăm că avantajele echivalează și chiar întrec cheltuielile!
 
4. De ce aș da bani pentru acest proiect?
 
1. Pentru că iei parte la realizarea unui vis.
2. Pentru că participi la înnobilarea sufletului uman prin susținerea celor care se ocupă de hrănirea sufletească, spirituală a oamenilor; participi deci, la îmbunătățirea societății.
3. Pentru că devii parte a unui dar ce se oferă locuitorilor Târgoviștei.
4. Pentru că am demonstrat că putem obține rezultate maxime cu resurse minime!
5. Pentru că dai aripi unor tineri care zboară deja... dar, deocamdată, doar în mintea lor! Contribuția ta îi va ajuta, deci, să zboare și în realitate!

Te rog sa te autentifici pentru a putea posta comentariu

postat acum 8 ani
Astăzi s-a lansat campania de strângere de fonduri! Primii zece contribuabili vor primi recompensa de la nivelul superior de recompensare, iar primul recompensa primului contribuabil va fi suplimentată cu o farfurie decorată manual unicat!
SOLE
acum 8 ani
Super felicitari !!!
50.00 lei
acum 8 ani
Succes!!!
100.00 lei
Iordache Alina
acum 8 ani
100.00 lei
Sustinator anonim
acum 8 ani
50.00 lei
  • 06 /10
    2015
    1

    S-a spart gheața! Prima donație a fost făcută! În curând vom începe să pregătim recompensele pentru a fi trimise contribuabililor! Mulțumim pentru că veți rămâne pe aproape!